Pages

Tuesday 11 May 2010

10 Lokasi Terseram di Dunia Part2

2. Kota Berhantu New Orleans, Lousiana

Kota Berhantu New Orleans adalah tempat yang dianggap oleh masyarakat lokal, pengunjung dan Paranormal penyelidik di seluruh dunia sebagai yang paling benar-benar berhantu dan no.1 di seluruh USA. Dengan semua masa lalu dan kegiatan rohani mengambil tempat di pusat plot yang teramat seram, gelap, dan di antara dua dunia.


Dengan 200 tahun lamanya cerita tentang lagenda Voodoo melibatkan kutukan, Sepanyol Oak Moss Draped dikelilingi Duels, pembunuhan kejam, Cerita dari Revolutionary War Pirates dan Civil War dan Jazz. New Orleans memiliki reputasi sebagai salah satu kota yang paling seram. Cerita lainnya tentang hantu yang menghantui New Orleans, hantu tersebut adalah dari Laularie House. Delphine LaLaurie suami ketiganya, Leonard LaLaurie, dipercayai masih menghantui rumah di 1140 Royal Street pada tahun 1830-an hingga kini.



3. Sedlec Ossuary, Republik Ceko

Kuburan Sedlec (Ceko: kostnice Sedlec) adalah gereja Katolik Rom kecil, yang terletak di bawah Cemetery Church of All Saints (Ceko: Hrbitovní kostel Všech Svatých) di Sedlec, sebuah sub urban dari Kutná Hora di Republik Ceko. Perkuburan yang berisi sekitar 40,000-70,000 tulang manusia telah disusun secara artistik untuk membentuk dekorasi dan perabot gereja tersebut.


4. Underground Vaults, Edinburgh, Scotland.

Jauh di bawah jalan-jalan yang sibuk di Edinburgh yang gelap, sudut kota yang dilupakan sejarah. Dibangunkan di pertengahan tahun 1980-an, Edinburgh Vaults telah ditinggalkan selama hampir 200 tahun. Terletak di bawah South Bridge, jalan utama Edinburgh yang besar, tempat yang digunakan sebagai cellars, bahkan sebagai tempat tinggal.

Namun begitu suasana dan persekitaran yang suram seakan-akan diselubungi kegelapan membangkitan aura-aura seram dan mistik di situ sehingga mendapat pengiktirafan dari pengkaji paranormal sebagai tempat yang menyeramkan.


5. Coliseum, Rome, Italy

Disebalik keindahannya ternyata coliseum rom menyimpan sesuatu yang kelam dan misteri. Pemandu pengunjung pernah melaporkan adanya beberapa tempat yang terasa dingin secara tiba-tiba, yang menyentuh atau mendorong dengan berbisik ke telinga mereka,

Pengawal keselamatan yang melakukan rondaan disekitar coliseum melaporkan pernah mendengar bunyi lagaan pedang seakan-akan sedang bertarung, suara tangisan & yg paling membingungkan adalah bunyi-bunyi haiwan sedang mengaum dan berterikan seperti ngauman dari singa dan gajah. Ada laporan juga mengatakan ada penduduk-penduduk yang pernah terlihat entiti asing di antara tempat duduk di stadium besar yang kelihatan seperti para gladiator silam pada waktu malam .

3 comments:

Anonymous said...

ade org ke duk situ.... wuu

Kangaroo said...

kat pokok besar blakang umah lame sy punn seram jugak.. heee

Botak said...

seram ke?
nampak cambest je tmpat tu sume...
hohoho...

Related Posts with Thumbnails